Friday 29 June 2012

Assalamualaikum ...

"Hari yang baik selalunya dimulakan dgn melakukan perkara2 yang baik
( selalu dgr kan .. kan?? )

So hari ni aku akan share pkara yang b'kaitan bnda baik2 je.. huhu ( buat muka baik sambil senyum sengih-sengih ) Heeee ! dan hari ni bnyk benda yg aku lakukan tapi still confius perkara tu baik @ tidak ( tengah2 kowt )..

Antaranye bangun subuh pada jam 6.40 pg (subuh gajah liat) lepas subuh bace al-quran sambil mate terpejam , lepas tu tidur balik sebab ngantuk sangat ( bukan selalu buat okeh ! ) dan bangun balik sebab terkejut ade budak peluk baby ain yg sedang tidur sebelah saya sambil panggil mama ! mama !.. ( sejak bila plak si ain ni kahwin entah ) ..


wee ! dan kami bertiga (diatas) jugalah telah main masak-masak sampai ayam yang sepatutnya dimasak tapi tak masak ! hahaha... ( sorry baby ain )

Selain makan-makan, tidur lepas subuh (dikategorikan ank dara malas dah ni ) dan main masak-masak, kami juga telah ditugaskan untuk menjaga dua kanak-kanak (sepupu zun) sebab parents diorg ade tugas yang perlu diselesaikan ..

yusuf yang telah ditidurkan oleh ain ( boleh kahwin dah si ain ni )

So menjadi babysitter adalah perkara yang paling mudah bagi aku (kononnye) sebab dh pernah jaga 2 niece saya yang comel-comel dan nakal-nakal.. (actually ank sedara yang jage ashu nye ) ..

Dan buat pertama kalinye pic 2 of my niece ditempek-tempek dalam blog ni ..hee !

Qaleesa lutfyia ( 1st niece ) with my 3rd sister

Adra Adelia ( 2nd niece)

Memang tak dinafikan 2 kanak-kanak comel diatas selalu membuatkan aku tak sabar-sabar nak balik kampung sampai tiap-tiap hari call mak nak tanye boleh balik ke tak.. (kalau boleh nak balik tiap-tiap minggu )..huhu ..

kesimpulannye,banyak benda yang baik sbnarnye yang boleh kite lakukan untuk mengisi masa lapang dari kita duk selalu buang mase,lepak-lepak dan sebagainya.. kan? kan? 

p/s : semoga hari ni lebih baik dari semalam .. insyallah .. =)



5 comments:

  1. eh ain..sma la ngn nama anak buah sha..heheh

    sha da follow :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sha .. yeke? best layan ank buah ni ;)

      Delete
  2. hye..
    iema dtg bls kunjungan...
    done follow... ^^

    ReplyDelete